SEO 2019 – przygotuj swoją stronę internetową

W ciągu ostatnich kilku lat zachowania użytkowników w Internecie uległy znacznym zmianom i trend ten z pewnością będzie kontynuowany również w 2019 roku. Łącza internetowe rosną, telefony komórkowe stały się wszechobecne, częściej wyszukujemy informacje na urządzeniach mobilnych, odbiorcy internetu stali się bardziej świadomi zagrożeń wynikających z poruszania się po sieci, marketingowych pułapek, stali się także bardziej wymagający i niecierpliwi. Wszystko to zmieniło SEO na zawsze. Czy Twoja strona internetowa spełnia wymogi, jakie stawia przed nią SEO 2019?

Oto niektóre z pojawiających się trendów w optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek, które zgodnie z oczekiwaniami utrzymają się w 2019 roku i później:

Wyszukiwanie na telefonie komórkowym

Wyszukiwarka mobilna już dominuje w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ ponad 60% wszystkich wyszukiwań odbywa się za pomocą tabletów, smartfonów i innych urządzeń mobilnych.

Trend ten zdecydowanie wzrośnie w 2019 roku.

Google przeszedł już na Mobile First Indexing w 2018 r. I obecnie nagradza strony internetowe, które są zoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych i ładują się błyskawicznie. Użytkownicy takich stron też na pewno to docenią.

Jeśli Twoja strona internetowa na urządzeniach mobilnych wymaga od użytkowników powiększania zawartości, aby móc zobaczyć jej treść, to jest duży problem. Wdrożenie responsywności i mobilności strony www powinien stać się Twoim priorytetem

Masz trzy opcje:

  • Responsywna strona internetowa: responsywna strona internetowa dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia, z którego użytkownik przegląda witrynę. Responsywne strony internetowe są obecnie standardem i musisz je utworzyć tak szybko, jak to możliwe. Zapewni to ogromne korzyści SEO i przeniesie marketing cyfrowy na wyższy poziom.
  • Progresywne aplikacje internetowe (PWA): inną opcją, o której można pomyśleć, są progresywne aplikacje internetowe, które są w istocie aplikacjami internetowymi, które wyglądają dokładnie tak, jak strona internetowa, ale umożliwiają użytkownikom korzystanie z aplikacji. Już wiele znanych firm zmieniło strony mobilne w progresywne aplikacje internetowe, a znaczące korzyści, jakie oferuje, prawdopodobnie wkrótce zobaczą inne.
  • Przyspieszone strony mobilne (AMP): AMP to mobilne, zoptymalizowane wersje stron internetowych, które ładują się 3-4 razy szybciej niż zwykłe strony internetowe. Posiadanie witryny zoptymalizowanej pod kątem szybkości to pewny sposób, w jaki Google może uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

Wyszukiwanie głosowe

wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe zapewnia użytkownikom wyjątkową wygodę, ponieważ mogą oni uzyskać dostęp do informacji z ich urządzeń bez konieczności wpisywania czegokolwiek. Usługa Voice Search jest nie tylko dostępna za pośrednictwem telefonów komórkowych i tabletów, ale także w sieci Internet przedmiotów (IoT) i inteligentnych głośników, takich jak Amazon Eco, Alexa i Google Home.

Zasada wyszukiwania głosowego jest bardzo prosta. Zamiast wpisywać zapytanie na klawiaturze, możesz po prostu wydać polecenie głosowe i po prostu powiedzieć urządzeniu, czego szukać. Jest to niewiarygodna wygoda, szczególnie gdy jedziesz samochodem, gotujesz lub ręce są w jakikolwiek sposób zajęte. Niezmiernie ważna jest taka możliwość dla osób niewidomych i niedowidzących.

Zapytania używane do wyszukiwania głosowego są dłuższe niż zwykle, ponieważ naturalne jest, że mówimy szybciej, niż możemy pisać. Daje to początek słowom kluczowym, które są dłuższe niż słowa kluczowe z długiego ogona, do których normalnie jesteśmy przyzwyczajeni.

25% zapytań w wyszukiwarce mobilnej w google pochodziło z wyszukiwania głosowego w 2016 r., A w 2017 r. Liczba ta wzrosła nawet o 30%. Przewiduje się, że do roku 2020 liczba ta zostanie zwiększona do 50%.

Oczywiście, jest to jeden z najważniejszych trendów seo 2019, i musisz przygotować się, aby skorzystać z tego ogromnego boomu.

Oto rzeczy, które możesz zrobić:

  • Przygotuj swoją stronę internetową do wyszukiwania głosowego, popraw zawartość oraz dodaj treści zawierające pytania i odpowiedzi w języku używanym potocznie. Zwykle takiego języka używamy stosując wyszukiwanie głosowe.
  • Upewnij się, że zainstalowałeś certyfikat SSL w swojej witrynie. Strony z włączoną funkcją Https mają znacznie większe szanse na wyświetlenie wyników wyszukiwania głosowego.
  • Co najważniejsze, zwiększ szybkość mobilnej wersji swojej witryny, aby zapewnić jej ładowanie wystarczająco szybko, aby pojawiły się w wynikach wyszukiwania głosowego przez wyszukiwarki.

Zoptymalizowanie witryny do wyszukiwania głosowego pochłonie dużo czasu, ale w dłuższej perspektywie to się opłaci. Do tej pory bardzo niewielu marketingowców skupiało się na wyszukiwaniu głosowym. Jeśli zaczniesz przygotowywać swoją stronę wcześniej, możesz uzyskać przewagę nad pozostałymi.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja (AI) będzie dużym trendem SEO 2019. Chociaż już zaczęliśmy dostrzegać jej wpływ na marketing cyfrowy od momentu, kiedy Google wprowadził RankBrain w 2015 r. Technologia ta wciąż się rozwija, a jej wpływ nie został jeszcze w pełni wykorzystany.

Uczenie maszynowe nie jest ograniczone tylko do wyników wyszukiwania. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe wspólnie zmieniają cały świat marketingu cyfrowego.

W 2019 r. w wyszukiwarkach, platformach społecznościowych, narzędziach marketingu cyfrowego i aplikacjach mobilnych pojawi się wiele ulepszeń opartych na sztucznej inteligencji. W miarę postępu uczenia maszynowego technologie i platformy staną się jeszcze bardziej inteligentne w 2019 r., a my musimy dostosować nasze strategie, aby nadążyć za tymi zmianami.

Algorytmy wyszukiwarek będą również poddawane poważnym zmianom, jak co roku. Ponieważ jest to ciągły i dynamiczny proces, niezbędna bjest obserwacja zmian wprowadzanych w algorytmach wyszukiwania przez Google i inne wyszukiwarki i odpowiednio wprowadzać zmiany w witrynie.

Dane strukturalne i Rich Snippet

Dane strukturalne i opisy rozszerzone pozwalają użytkownikom odkryć Twoją witrynę w bardzo interesujący sposób, tak jak chcesz. Doświadczone firmy wykorzystują je, aby zaprezentować swoją firmę, markę, produkty, menu restauracji, pokazy, miejsca docelowe itp. w atrakcyjny sposób. Skoro istnieje taka mozliwość, wykorzystaj ją! Posiadanie danych strukturalnych znacznie zwiększa Twoje szanse na uzyskanie dobrych współczynników klikalności (CTR).

Uwzględnienie odpowiednich danych strukturalnych i Rich snippets na Twojej stronie www z pewnością zwiększy jej SEO, a Ty uzyskasz znaczną poprawę w ruchu i potencjalnych klientów.

Przygotuj się na Trendy SEO 2019 już dziś!

Ostatnie wpisy
pozycjonowanie