Krótki poradnik o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie to jeden z najpopularniejszych terminów ostatnimi czasy z jakimi możemy spotkać się w biznesie internetowym, tradycyjnym czy marketingu. Dążenie do jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google docenia coraz więcej osób i coraz więcej też chce pozyskiwać swoich klientów właśnie z wyszukiwarki Google będąc w niej obecnymi, a przede wszystkim widocznymi. W tym krótkim poradniku przedstawię, czym jest pozycjonowanie, dlaczego warto pozycjonować witrynę i być obecnym na wysokich pozycjach w Google oraz jak pozycjonować witrynę, aby pozyskiwać darmowy ruch z wyszukiwarki.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu zwiększyć pozycję i widoczność naszej witryny w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka Google ustala, na podstawie kilkuset różnorakich parametrów, listę witryn, które są wyświetlane użytkownikom wyszukującym określonych informacji. Pozycjonowanie jest zatem optymalizacją strony internetowej i innymi działaniami, które mają sprawić, że Google będzie uważało naszą stronę www za wartościową i zawierająca odpowiednie informacje dla odbiorcy. Istnieje kilka rodzajów pozycjonowania np. tylko dla określonych fraz, szerokie, lokalne czy pod wyszukiwanie głosowe. Działania pozycjonerskie mogą być też prowadzone on site i off site, czyli na samej stronie oraz poza nią.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie strony internetowej jest niezwykle ważne z kilku względów. Pierwszy to wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownicy, wyszukując informacje w Google, przeważnie zatrzymują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a najchętniej klikają w kilka pierwszych wyników od góry. Sytuacja taka sprawia, że im wyżej nasza strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym więcej wejść na nią odnotujemy. Kilka pierwszych wyników może zbierać nawet 80% wszystkich wyszukań danej frazy, co najlepiej obrazuje całą sytuację. Jeśli zatem będziemy odpowiednio pozycjonowali naszą stronę, będziemy mogli liczyć na sporo odwiedzin potencjalnych klientów. To z kolei przełoży się na większy zysk itp.

Kolejnym plusem pozycjonowania jest wiarygodność oraz rozpoznawalność naszej marki. Użytkownicy bardzo często sugerują się rankingiem wyszukiwania Google i uznają strony znajdujące się najwyżej za najbardziej wiarygodne. Dla wielu osób, jeśli dana witryna znajduje się na piątej lub szóstej stronie wyników wyszukiwania, jest wątpliwej jakości oraz nie jest warta uwagi. Poniekąd jest to prawda i wszystkie wiodące firmy znajdują się na wysokich pozycjach w Google ze swoimi witrynami. Ten efekt psychologiczny pozwala odnieść pewne korzyści. Im wyżej będziemy w wynikach wyszukiwania, tym bardziej pozytywny wizerunek naszej marki stworzymy.

Pozycjonowanie witryny i wysoka pozycja w wyszukiwarce Google pozytywne wpływa też na pozycjonowanie lokalne wizytówki firmy w Google Maps. Wiele firm koncentruje się na tym, aby stworzyć wizytówkę oraz dodać ją na mapie Google w formie pinezki. Jeśli wizytówkę taką powiążemy ze stroną, która znajduje się na wysokiej pozycji w Google, sama wizytówka również może być pozycjonowana na mapach wyżej.

Czwartym powodem jest możliwość zdobywania klientów z wyszukiwarki Google. Przeważnie firmy posiadają strony internetowe jedynie w formie “wizytówki internetowej” i nie pozycjonują ich. Strony takie znajdują się na bardzo odległych pozycjach gdzieś w otchłani wyszukiwarki i służą jedynie jako “wizytówka”, którą możemy pokazać np. potencjalnym klientom, których pozyskamy z innych źródeł. Decydując się na regularne pozycjonowanie i optymalizowanie strony, przy stosunkowo małych wydatkach, będziemy mogli pozyskiwać klientów, którzy poszukują naszej usługi lub produktu w internecie. Po prostu dajemy w ten sposób potencjalnemu klientowi szansę znalezienia nas w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, jeśli strona firmy lub sklepu internetowego nie znajduje się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, to nawet posiadając nawet najlepszą ofertę, nie zdobędzie klienta, ponieważ nie będzie on miał możliwości do zapoznania się z nią.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Aby pozycjonować stronę w internecie możemy skorzystać z kilku czynności. Pierwszą będzie odpowiednia optymalizacja samej witryny. Odbywać się ona będzie m.in. przez ustawienie odpowiedniego tytułu i opisu widniejącego w wyszukiwarce, skrócenie czasu wczytywania się, uproszczenie jej działania, odpowiednie użycie metadanych, linkowanie wewnętrzne czy dbanie o wartościowe tresci. Na stronie powinniśmy zamieszczać teksty przyjazne seo, czyli zawierające odpowiednie frazy i słowa kluczowe dla danego tematu. Dzięki nim wyszukiwarka Google dowie się, o czym jest nasza strona oraz jak dużo wartościowych informacji na niej się znajduje. Oprócz działań na stronie bardzo ważny jest link building, czyli umieszczanie linków do naszej witryny w internecie. Są one umieszczane wraz z wpisami na innych wartościowych stronach czy blogach. Link building ma za zadanie poinformować Google, że wiele stron poleca właśnie naszą witrynę jako źródło wiedzy na dany temat.

Nie chcesz pozycjonować witryny samodzielnie – zwróć się do agencji seo!

Oczywiście można spróbować wypozycjonować stronę samodzielnie, ale jeśli nie mamy w tym doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi, nasze działania mogą nie osiągnąć oczekiwanego efektu, a nawet zaszkodzić widoczności strony www w sieci. Jeśli nie mamy czasu i ochoty na testy oraz naukę pozycjonowania stron, warto powierzyć to zadanie specjalistom. Na rynku istnieje wiele agencji seo oraz interaktywnych, które oferuje kompleksową usługę pozycjonowania. W ich ofercie znajdziemy często konkretne opcje pozycjonowania np. pozycjonowanie lokalne czy e-sklepów. Do wyboru zwykle są różne warianty, dzięki czemu będziemy mogli wybrać np. szybką promocję określonej oferty lub mniej intensywną usługę pozycjonowania, ale za to regularną i odpowiednio przeprowadzoną. W zależności od budżetu, jakim dysponujemy. Poziom cenowy na rynku jest rozległy. Czy jednak warto wybierać najtańszą opcję? Zdecydowanie nie. W końcu od odpowiednich, profesjonalnych działań pozycjonujących witrynę w sieci, zależy wizerunek firmy oraz dotarcie do potencjalnych klientów.

Kiedy zobaczę efekty?

Efekty pozycjonowania to jeden z najczęściej poruszanych tematów. Wiele osób chce zobaczyć je jak najszybciej, co jest w pełni usprawiedliwione. W rzeczywistości jednak efekty pozycjonowania mogą pojawić się od 2 – 3 miesięcy nawet do roku. Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć, konkurencji pod danymi frazami w Google oraz budżetu przeznaczonego na działania pozycjonujące stronę. Najbardziej korzystne jest pozycjonowanie szerokie, nastawione nie tylko na wypozycjonowanie kilku konkretnych fraz w wynikach wyszukiwania, ale na pozyskanie w sieci jak najwięcej klientów dla naszego biznesu.

Ostatnie wpisy
responsywne strony internetowe